Anunț-surpriză la eMAG: face mii de angajări în plină pandemie. Ce planuri are compania pentru 2021
eMAG, cel mai mare magazin online, face mii de angajări în pandemie și are planuri de extindere. Iată ce planuri are compania.
eMAG anunță că are planuri mari anul acesta: vrea să facă nu mai puțin de 2.000 de angajări și să se extindă. Are în plan să intre și într-o nouă țară.
Deocamdată, retailerul ține la secret statul în care caută să intre. Posibil să fie una din regiune.
„Anul acesta avem în plan 2.000 de angajări. 1 angajat la noi aduce încă 6 angajați în rândul doi. Legat de eMAG vedem în viitor niște lucruri care vor schimba structura cifrei de afaceri. Vom accelera creșterea antreprenorilor și a market place-ului, unde la noi se va vedea în cifra de afaceri doar acel comision pe care îl percepem, care este mai mic decât vânzarea realizată de antreprenori. Vom crește mult mai mult business-ul internațional decât business-ul din România, iar aici avem pe de-o parte Ungaria, unde ne-am propus 1 miliard de euro in cinci ani, dar și o țară nouă, pe care o vom anunța în perioada următoare”, a spus Iulian Stanciu.
eMAG face 2.000 de angajări
Planurile de extindere vor fi accelerate anul acesta, susține compania.
„Vom investi in businessuri noi, cum am făcut-o cu Sameday sau cu Tazz, iar acum avem Emag Ventures, unde vom crește, vom investi în peste 100 de companii, pe care le vom crește accelerat”, adaugă Stanciu.
Deocamdată, ponderea comerțului online în Romania a ajuns doar la 10%, în condițiile în care sunt țări în care comerțul online este la 30%, precum Coreea de Sud, China, Marea Britanie. eMAG vrea să schimbe asta.
„2020 a fost o creștere de aproape 50%, în 2021 am început să urcam pe deal, pentru că în 2020 a fost mutata forțat cererea spre e-commerce. Am avut zile și săptămâni în care creșterea era de peste 100%, iar acum trebuie să urcăm pe această creștere. Reușim să avem si acum o creștere de 10-15% și ne dă perspective foarte bune pentru viitor. Temerea noastră era ca asta să nu fie doar un trend care trece și oamenii să revină la fostele obiceiuri. Oamenii cumpără în continuare din categorii din care nu cumpărau înainte online. Încrederea a crescut. Oamenii încep să consume din ce în ce mai mulți bani în online. Toate produsele pe care le aducem din afara produc deficit comercial – importăm mai mult decât exportăm. Avem și în România fabrici, dar va fi greu să ne batem cu China sau Japonia, care au o productivitate mai bună. În schimb putem să ne concentram să exportăm inteligența sau chiar produse cu valoare adăugată mare din România”, mai spune președintele executiv al eMAG.